חידוש טיפולי שורש

לעיתים, מתעורר צורך לחידוש טיפול השורש, דבר שעלול להיות התוצאה בשני מקרים:

חדירת חיידקים לשורש השן במקרה של שחזור לקוי, סדק או שבר בכותרת השן או בכתר.
ריפוי חלקי בלבד של הדלקת, בטיפול שורש הראשוני.

בכל מקרה של טיפול שורש ובמיוחד במקרה של טיפול שורש חוזר, מומלץ לקבל טיפול אצל רופא המומחה לטיפולי שורש, בעל ניסיון של שנים בתחום.
לפני שניגשים לטיפול שורש חוזר, יש לוודא את סיבת כישלון הטיפול שורש הראשוני, את יכולת של השן לשקמה לאחר חידוש טיפול שורש הן מבחינה מבנית
והן מבחינה אסתטית. ישנם מקרים בהם השן במצב מתקדם של הרס או סדק שלא מאפשר ניקוי וריפוי מלא, ומצב בו השן אינה חזקה דיה בעקבות ניקוי רחב של חלל תעלות השורש. זהו מצב בו נהוג לעקור את השן הפגועה.

ד"ר שרונית סחר – הלפט הינה מומחית בעלת שם עולמי בטיפול אנדודונטלי (פנים השן). הטיפול מתבצע עם ציוד מתקדם וחדשני, מכשיר הלייזר ומיקרוסקופ, המעלה את אחוזי הצלחת בטיפול השורש וכן בחידוש טיפול שורש. דר סחר-הלפט מבצעת טיפולי שורש עם מכשיר לייזר אשר אותו היא חקרה, מרצה בארץ ובעולם, עובדת איתו במרפאתה ומשיגה תוצאות מוצלחות ביותר.

במידה והוחלט על שימור השן הטבעית וביצוע חוזר של טיפול השורש, יש להסיר את שחזור השן הכותרתי ולהגיע אל תעלות השורש, מוציאים את חומרי האיטום שהוכנסו בטיפול השורש הראשון, ומבצעים ניקוי חוזר ויסודי של התעלות. בנוסף, מבצעים בדיקה מקיפה של התעלות והמבנה שלהן באמצעות מיקרוסקופ על מנת לוודא שלא נותרו שאריות נסתרות של חומר הסתימה הישן ו/או נוצר שינוי במבנה התעלה. הרג החיידקים הוא אתגר לכל רופא שיניים המבצע טיפול שורש, החיידקים נמצאים בתעלה הראשית ובתעלות צדדיות, ולכן במרפאת דר סחר-הלפט החיטוי יבוצע עם מכשיר הלייזר אשר יש ביכולתו לגרום להרג החיידקים בכל שטח התעלה הראשית והתעלות הצדדיות. לבסוף אל חלל התעלה יוחדר חומר איטום חוזר והן שחזור כותרתי.